Wanneer je bij Wijn & Stael Advocaten gaat werken, stap je in een dynamisch advocatenkantoor in het hart van Utrecht. En dat we de lat hoog hebben liggen zal je snel duidelijk worden. Met zo’n 60 mensen werken we elke dag met hart en ziel aan de best mogelijke juridische dienstverlening. We voelen ons oprecht betrokken bij onze klanten en collega’s. Wat je dus ook niet snel zal ontgaan, is het plezier dat we hebben in ons vak. Binnen onze collegiale cultuur hebben we aandacht voor sociale contacten, overleg en werken we graag samen. Wij zijn altijd op zoek naar buitengewoon goed juridisch talent. Heb jij het in je om bij Wijn & Stael te werken?

Vacatures

Advocaat medewerker M&A, minimaal 5 jaar ervaring

Advocaat medewerker M&A, minimaal 5 jaar ervaring


Kantoor algemeen
Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes. Wijn & Stael is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. Door het bevorderen van individuele vrijheid en initiatieven kunnen we het beste uit elkaar halen.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een gedreven advocaat die minimaal vijf jaar ervaring in de M&A praktijk heeft en de basis van M&A transacties volledig beheerst. Je wordt aangetrokken door een omgeving waarin op hoog niveau aansprekende transacties worden gedaan in nationale en internationale context, maar met oog voor de menselijke maat in de omgang met elkaar en met cliënten. Je kunt uitstekend draften, werkt gestructureerd en houdt van praktische oplossingen. Je hebt een goed inlevingsvermogen en bent communicatief sterk.

Wat bieden wij?
Je wordt de vijfde advocaat in de groeiende en succesvolle M&A sectie van Wijn & Stael, die momenteel bestaat uit een partner, een senior advocaat, een advocaat-medewerker en een advocaat-stagiair. Je komt terecht in een hecht team waarin van tijd tot tijd hard wordt gewerkt, maar ook oog is voor gezelligheid en persoonlijk welzijn. Je krijgt uitdaging en de mogelijkheid je soft skills te ontwikkelen. De deur van meer ervaren collega’s staat altijd open.

Interesse?
Onze HR adviseur Sabine van Andel neemt alle tijd om antwoord te geven op vragen via 030-2320800 of via solliciteren@wijnenstael.nl.

Solliciteren
Herken jij je in bovengenoemde beschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met cv (en eventuele andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een aantal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Gevorderd advocaat-medewerker commerciële contracten

Gevorderd advocaat-medewerker commerciële contracten


Wijn & Stael is een kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die in de top van de advocatuur willen meedraaien. Als (senior) advocaat-medewerker heb je je eigen zaken en cliënten en krijg je een grote eigen verantwoordelijkheid, waarbij je natuurlijk altijd een beroep kunt doen op je ervaren kantoorgenoten. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een gedreven advocaat met minimaal 7 jaar ervaring in de advocatuur, waarvan tenminste 5 jaar binnen deze praktijk. Naast juridische kennis moet je ook beschikken over goede commerciële capaciteiten en de ambitie hebben om de bestaande praktijk verder uit te bouwen. Het adviseren over en het opstellen en uitonderhandelen van contracten moet je passie zijn. Ook het adviseren over verbintenisrechtelijke vraagstukken behoort tot je werkzaamheden. Hierbij is je creativiteit naast je uitstekende juridische kennis van groot belang. Procederen kan onderdeel zijn van de functie. Ervaring met internationaal contracteren, waaronder vraagstukken op het gebied van het internationaal privaatrecht (IPR) is een pré. Ook kennis van en ervaring met bijzondere overeenkomsten zoals franchise, agentuur en distributie is een pré. We verwachten van de kandidaat ook dat je het leuk vindt om jongere medewerkers - zowel binnen als buiten je sectie – op te leiden. Op basis van de huidige samenstelling verwachten we van je dat je ook het aansturen van de sectie voor je rekening neemt (denk daarbij aan strategie, beleid, opbouw knowhow). We vragen van jou sterk ontwikkelde social skills, zelfvertrouwen, overtuigingskracht en het goed in staat zijn om zelfstandig te kunnen werken en (nieuwe) cliënten aan je te kunnen binden.

Wat bieden wij?

Je zult werkzaam zijn in een jonge en bevlogen sectie binnen een groeiende praktijk met zowel nationale als internationale zaken en cliënten. De mensen op ons kantoor werken met passie voor hun vak met daarbij een gezonde balans tussen werk en privé. Er heerst een plezierige sfeer waar veel wordt samengewerkt, want ondanks je zelfstandigheid weet je ook dat je soms samen tot het beste resultaat komt. Er wordt advocatuur op topniveau bedreven en we dagen iedereen uit om te groeien en het maximale uit zichzelf te halen. Daarbij hebben we veel oog voor ontwikkeling en verdieping op zowel juridisch als persoonlijk vlak. Indien dat past binnen iemands ontwikkeling, behoort ook het volgen van een specialisatie-opleiding tot de mogelijkheden.

Ten slotte bieden we een prachtige plek om te werken. Ons pand ligt midden in de mooie binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom, de Singel en het Park Lepelenburg.

Solliciteren

Herken je je volledig in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met bijlagen (CV, cijferlijsten van bachelor en master, eventuele getuigschriften) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature, dan kan je contact opnemen met de HR-Adviseur, Sabine van Andel, bereikbaar op 030-2320800 of via s.vanAndel@wijnenstael.nl.


Wij stellen geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.

email hidden; JavaScript is required Print

Advocaat-medewerker Financiering, Zekerheden en Herstructurering (0,8-1,0 fte)

Advocaat-medewerker Financiering, Zekerheden en Herstructurering (0,8-1,0 fte)


Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes. Het is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. We organiseren geregeld sociale activiteiten (soms sportieve, zoals een tweejaarlijkse wintersport) en treffen elkaar op een wekelijkse borrel in onze eigen bar.

Dit is je uitdaging

Je werkt in een praktijk met toonaangevende zaken en cliënten. De advocaten van deze sectie procederen en adviseren zowel voor financiële instellingen als ondernemingen over financiering en zekerhedenvraagstukken, met een accent op (pre)faillissementsvraagstukken en (omvangrijke) herstructureringen. Op dat gebied geniet ons kantoor niet alleen nationale bekendheid, maar staan we ook internationaal bekend en hebben we diverse vermeldingen in internationale rankings. Hoewel er veel wordt samengewerkt, is er ook ruimte voor veel eigen verantwoordelijkheid. Indien dat past binnen jouw ontwikkeling, behoort ook het volgen van een specialisatie-opleiding tot de mogelijkheden.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een ambitieuze advocaat met ongeveer vier tot acht jaar ervaring in financiering, zekerheden en herstructurering. We treden veel op voor banken en financiële instellingen, ervaring op dat vlak is gewenst maar geen must. Procederen is een belangrijk onderdeel van de functie, dus plezier en ervaring in procederen is vereist. Kennis van en ervaring met het opstellen van LMA documentatie is een pré.

We zoeken een veelzijdige collega. Je bent veelvuldig met cliënten in contact, om die reden zijn goede sociale vaardigheden essentieel. We verwachten dat je in staat bent om met een sterk analytisch vermogen zelfstandig werk van hoge kwaliteit te leveren. Creativiteit is vereist om zo het beste resultaat voor de cliënt te bereiken. Wij zijn op zoek naar bevlogen advocaten die het verschil maken en toegevoegde waarde bieden.

Ons aanbod

De omvang van deze functie is voor 4 of 5 dagen per week, dit gaat in overleg. Je ontvangt een marktconform salaris met een 13e en 14e maand.

We bieden je een unieke plek om te werken. Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom en de Singel. Het kantoor is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het station Utrecht Centraal is het slechts 4 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Kom je met de auto? Wij hebben een eigen parkeerplaats op loopafstand van ons kantoor.

Interesse?

Onze HR adviseur Corine de Graaf neemt alle tijd om antwoord te geven via 030-2320800 of solliciteren@wijnenstael.nl. Meer informatie over Wijn & Stael vind je op onze website: www.wijnenstael.nl. Hier vind je alles over onze mooie kantoor en praktijk.

Solliciteren

Herken jij je in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met CV (en eventueel andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een aantal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure. Wij kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Faillissementsmedewerker (0,8-1,0 fte)

Faillissementsmedewerker (0,8-1,0 fte)


Heb jij het in je om mee te draaien aan de top van de advocatuur?

Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities.

Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de singel. De mensen op ons kantoor werken met passie voor hun vak en dat is goed merkbaar in de onderling plezierige sfeer waar veel wordt samengewerkt. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. Daarbij is veel aandacht voor ieders persoonlijke ontwikkeling. Het is een kantoor met grote onderlinge verbondenheid en een fijne werksfeer. We organiseren geregeld sociale activiteiten (soms sportieve, zoals een tweejaarlijkse wintersport en jaarlijks tennistoernooi).

Ter versterking van onze faillissementsdesk, zijn wij op zoek naar een zelfstandige faillissementsmedewerker.

De faillissementsdesk behandelt vele faillissementen, variërend van eenmanszaken tot heel omvangrijke faillissementen waarbij diverse rechtspersonen betrokken zijn (onder meer voor Landis, Econcern, Meavita en de importeur van Gant). De desk, bestaande uit twee faillissementsmedewerkers en twee faillissementssecretaresses, is verantwoordelijk voor het optimaal en servicegericht administratief en secretarieel ondersteunen van de curatoren.

Als faillissementsmedewerker werk je samen met de curatoren en heb je een grote eigen verantwoordelijkheid in de afwikkeling van de surceances en faillissementen. Je komt te werken in een diverse insolventiepraktijk waardoor de werkzaamheden zeer gevarieerd zijn. Het is een dynamische functie, iedere dag brengt onverwachte taken met zich mee.

Dit wordt jouw uitdaging:

Aanvang faillissement

  • Aanleggen dossier;
  • verrichten van vooronderzoek en in samenspraak met curator bepalen van stappen voor verdere afwikkeling van het faillissement.

Coördineren en uitvoeren faillissement

  • Assistentie verlenen bij verkoop activa, opstellen van (concept) koopovereenkomsten;
  • in kaart brengen van crediteuren in faillissementsadministratie;
  • actief onderhouden van contacten met derden (UWV, Belastingdienst);
  • bijhouden van het faillissementsdossier.

Beheren en administreren van faillissementsgegevens

  • Voorbereiden en opstellen van (concept) financiële en openbare verslagen en salarisvoorstellen;
  • bewaken diverse termijnen van het faillissementsdossier.

Debiteuren

  • Inventarisatie en aanschrijven debiteuren;
  • draagt zorg voor zorgvuldige administratieve verwerking van de ontvangen reacties;
  • bewaakt de gestelde betalingstermijnen en onderneemt actie indien nodig.

Verkoop activa

  • Inventariseren van de te verkopen goederen in desbetreffende faillissement;
  • aanschrijven van mogelijke opkopers en bijhouden van biedingen in Excel;
  • opstellen van de (concept) koopovereenkomst en correspondentie;
  • administratieve afwikkeling overdracht activa/oplevering pand na ontvangst betaling.

Afwikkelen faillissement

  • Behulpzaam zijn bij de (financiële) eindafwikkeling;
  • opstellen van het (concept) financieel eindverslag.

Dit heb je in huis:

  • Je beschikt over een afgeronde opleiding op HBO-niveau (bv HEAO of MER);
  • je hebt minimaal 2 jaar relevante praktijkervaring in een soortgelijke functie;
  • je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift en hebt een basisbeheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • je bent uitermate vaardig met het Office pakket en met name Excel.

Competenties:

  • Uitblinkend in expertise: Oordeelsvorming, Kwaliteitsgerichtheid, Leergierigheid.
  • Zichtbaarheid in klantgerichtheid: Servicegerichtheid, Communicatief vaardig, Gedrevenheid.
  • Verbindend in oplossingen: Aanspreekbaarheid, Samenwerken, Oplossingen realiseren.

Wat bieden wij?

Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom en de Singel. Het kantoor is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het station Utrecht Centraal is het slechts 4 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Kom je met de auto? Wij hebben een eigen parkeerplaats op loopafstand van ons kantoor. Na de inwerkperiode is het mogelijk om deels vanuit huis te werken.

Omvang van de functie is 4 of 5 dagen per week. Deze worden in overleg ingevuld.

Het salaris is markconform en afhankelijk van leeftijd en ervaring. Daarnaast ontvang je jaarlijks een dertiende maand.

Overige arbeidsvoorwaarden:

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden met mogelijkheid tot verlenging;
  • reiskostenvergoeding of een vergoeding voor OV conform fiscale richtlijnen;
  • premievrij pensioen en de mogelijkheid om pensioen bij te sparen;
  • 28 vakantiedagen per jaar bij een fulltime dienstverband (40 uur per week);
  • opleidings-en ontwikkelingsmogelijkheden.

Solliciteren:

Wil jij jouw carrière als faillissementsmedewerker naar een volgend niveau brengen? Herken jij je in bovengenoemde omschrijving?

Stuur dan je motivatiebrief met CV (en eventueel andere relevante documenten) naar: solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een tweetal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure.

Indien je nog vragen hebt kan je altijd telefonisch contact opnemen met onze HR afdeling op telefoonnummer 030-23 20 800.

Wij kijken uit naar je sollicitatie!

email hidden; JavaScript is required Print

Advocaat medewerker M&A, minimaal 5 jaar ervaring


Kantoor algemeen
Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes. Wijn & Stael is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. Door het bevorderen van individuele vrijheid en initiatieven kunnen we het beste uit elkaar halen.

Wie zoeken wij?
Wij zoeken een gedreven advocaat die minimaal vijf jaar ervaring in de M&A praktijk heeft en de basis van M&A transacties volledig beheerst. Je wordt aangetrokken door een omgeving waarin op hoog niveau aansprekende transacties worden gedaan in nationale en internationale context, maar met oog voor de menselijke maat in de omgang met elkaar en met cliënten. Je kunt uitstekend draften, werkt gestructureerd en houdt van praktische oplossingen. Je hebt een goed inlevingsvermogen en bent communicatief sterk.

Wat bieden wij?
Je wordt de vijfde advocaat in de groeiende en succesvolle M&A sectie van Wijn & Stael, die momenteel bestaat uit een partner, een senior advocaat, een advocaat-medewerker en een advocaat-stagiair. Je komt terecht in een hecht team waarin van tijd tot tijd hard wordt gewerkt, maar ook oog is voor gezelligheid en persoonlijk welzijn. Je krijgt uitdaging en de mogelijkheid je soft skills te ontwikkelen. De deur van meer ervaren collega’s staat altijd open.

Interesse?
Onze HR adviseur Sabine van Andel neemt alle tijd om antwoord te geven op vragen via 030-2320800 of via solliciteren@wijnenstael.nl.

Solliciteren
Herken jij je in bovengenoemde beschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met cv (en eventuele andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een aantal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Sabine van Andel

HR Adviseur

“Wijn & Stael Advocaten is altijd zoek naar betrokken en gemotiveerde studenten. In elke fase van jouw studie is er een passende vacature waar ik je graag meer over vertel.”

Advocaat-stagiair & paralegal
Wij nemen ieder jaar 3 à 4 advocaat-stagiaires aan. Daarnaast bieden wij studenten de mogelijkheid om als paralegal enkele maanden bij ons werkzaam te zijn. Wij zijn dan ook altijd op zoek naar uitstekende, actieve en gedreven studenten die een loopbaan in de advocatuur ambiëren en die ons team kunnen versterken.

Oproepkracht
Zit jij in je bachelor en ben je op zoek naar een juridische bijbaan? Kom dan bij Wijn & Stael werken als oproepkracht! Je voert ondersteunende werkzaamheden uit voor verschillende collega’s en krijgt in een vroeg stadium een goed beeld van een advocatenkantoor. Heb jij een flexibele agenda en heb je interesse? Solliciteer dan bij Wijn & Stael!

Studentstage
Zit jij in de eindfase van je studie en ben je benieuwd naar de praktijk? Kom dan naar Wijn & Stael voor een kantoorbrede studentstage van zes weken! Je maakt niet alleen kennis met ons kantoor en onze advocaten, maar je ervaart ook hoe het is om als advocaat te werken. Vanaf 2022 hebben wij weer plaats voor student-stagiaires. Heb je interesse? Laat het ons dan snel weten.

Vragen
Voor vragen over advocaatstages, studentstages en vacatures kan je terecht bij HR Adviseur Sabine van Andel (030 – 232 08 00).

Solliciteren
Wil je solliciteren, stuur dan een e-mail met een korte motivatie voorzien van CV, cijferlijsten van bachelor en master en - indien aanwezig - beoordelingen van eerdere stages naar solliciteren@wijnenstael.nl. Vermeld daarbij in het geval van een studentstage ook in welke periode(s) je beschikbaar bent.

Privacy
Onze privacyverklaring vind je hier.

Sponsoring
Vragen omtrent sponsoring kunnen per e-mail worden gesteld aan de afdeling Marketing & Communicatie.