Wanneer je bij Wijn & Stael Advocaten gaat werken, stap je in een dynamisch advocatenkantoor in het hart van Utrecht. En dat we de lat hoog hebben liggen zal je snel duidelijk worden. Met zo’n 60 mensen werken we elke dag met hart en ziel aan de best mogelijke juridische dienstverlening. We voelen ons oprecht betrokken bij onze klanten en collega’s. Wat je dus ook niet snel zal ontgaan, is het plezier dat we hebben in ons vak. Binnen onze collegiale cultuur hebben we aandacht voor sociale contacten, overleg en werken we graag samen. Wij zijn altijd op zoek naar buitengewoon goed juridisch talent. Heb jij het in je om bij Wijn & Stael te werken?

Vacatures

Advocaat-medewerker Financiering, Zekerheden en Herstructurering (0,8-1,0 fte)

Advocaat-medewerker Financiering, Zekerheden en Herstructurering (0,8-1,0 fte)


Ons kantoor

Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes. Het is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. We organiseren geregeld sociale activiteiten (soms sportieve, zoals een tweejaarlijkse wintersport) en treffen elkaar op een wekelijkse borrel in onze eigen bar.

Dit is je uitdaging

Je werkt in een praktijk met toonaangevende zaken en cliënten. De advocaten van deze sectie procederen en adviseren zowel voor financiële instellingen als ondernemingen over financiering en zekerhedenvraagstukken, met een accent op (pre)faillissementsvraagstukken en (omvangrijke) herstructureringen. Op dat gebied geniet ons kantoor niet alleen nationale bekendheid, maar staan we ook internationaal bekend en hebben we diverse vermeldingen in internationale rankings. Hoewel er veel wordt samengewerkt, is er ook ruimte voor veel eigen verantwoordelijkheid. Indien dat past binnen jouw ontwikkeling, behoort ook het volgen van een specialisatie-opleiding tot de mogelijkheden.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een ambitieuze advocaat met ongeveer vier tot acht jaar ervaring in financiering, zekerheden en herstructurering. We treden veel op voor banken en financiële instellingen, ervaring op dat vlak is gewenst maar geen must. Procederen is een belangrijk onderdeel van de functie, dus plezier en ervaring in procederen is vereist. Kennis van en ervaring met het opstellen van LMA documentatie is een pré.

We zoeken een veelzijdige collega. Je bent veelvuldig met cliënten in contact, om die reden zijn goede sociale vaardigheden essentieel. We verwachten dat je in staat bent om met een sterk analytisch vermogen zelfstandig werk van hoge kwaliteit te leveren. Creativiteit is vereist om zo het beste resultaat voor de cliënt te bereiken. Wij zijn op zoek naar bevlogen advocaten die het verschil maken en toegevoegde waarde bieden.

Ons aanbod

De omvang van deze functie is voor 4 of 5 dagen per week, dit gaat in overleg. Je ontvangt een marktconform salaris met een 13e en 14e maand.

We bieden je een unieke plek om te werken. Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom en de Singel. Het kantoor is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het station Utrecht Centraal is het slechts 4 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Kom je met de auto? Wij hebben een eigen parkeerplaats op loopafstand van ons kantoor.

Interesse?

Onze HR adviseur Corine de Graaf neemt alle tijd om antwoord te geven via 030-2320800 of solliciteren@wijnenstael.nl. Meer informatie over Wijn & Stael vind je op onze website: www.wijnenstael.nl. Hier vind je alles over onze mooie kantoor en praktijk.

Solliciteren

Herken jij je in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met CV (en eventueel andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een aantal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure. Wij kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Advocaat-medewerker commerciële contracten circa 4 tot 6 jaar ervaring

Advocaat-medewerker commerciële contracten circa 4 tot 6 jaar ervaring


Kantoor algemeen

Wijn & Stael is een kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. Als advocaat-medewerker heb je je eigen zaken en cliënten en krijg je een grote eigen verantwoordelijkheid, waarbij je natuurlijk altijd een beroep kunt doen op je ervaren kantoorgenoten. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes.

Wie zoeken wij?

Op dit moment zijn er twee advocaten die zich binnen ons kantoor bezighouden met commerciële contracten en één die daarover uitsluitend procedeert. Wij zijn op zoek naar een gedreven advocaat met 4 tot 6 jaar ervaring binnen deze praktijk, die een hoge kwaliteit van dienstverlening nastreeft en de bestaande praktijk verder wil ontwikkelen. Je hebt ervaring binnen het commerciële contractenrecht, met name het opstellen en becommentariëren van contracten. Ook heb je ervaring met internationaal contracteren, waaronder vraagstukken op het gebied van het internationaal privaatrecht (IPR). Ervaring op het gebied van het IE/IT-recht is een pré. Je hebt sterk ontwikkelde social skills, zelfvertrouwen, overtuigingskracht en bent goed in staat zelfstandig te werken.

Wat bieden wij?

Je zult werkzaam zijn in een bloeiende praktijk met zowel nationale als internationale zaken en cliënten. De mensen op ons kantoor werken met passie voor hun vak. Er heerst een plezierige sfeer waar veel wordt samengewerkt, ook binnen de sectie. Er wordt advocatuur op topniveau bedreven en we dagen iedereen uit om te groeien en het maximale uit zichzelf te halen. Daarbij hebben we veel oog voor ontwikkeling en verdieping op zowel juridisch als persoonlijk vlak. Indien dat past binnen iemands ontwikkeling, behoort ook het volgen van een specialisatie-opleiding tot de mogelijkheden.

Ten slotte bieden we een prachtige plek om te werken. Ons pand ligt midden in de mooie binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom, de Singel en het Park Lepelenburg.

Solliciteren

Wil jij jouw carrière als advocaat naar een volgend niveau brengen? Beschik je over een goed CV, waaruit blijkt dat je naast je studie of werk ook nog andere activiteiten hebt ondernomen? Herken je je volledig in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een korte motivatiebrief met bijlagen (CV, getuigschriften en eventuele andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Heb je nog inhoudelijke vragen over de vacature, dan kan je contact opnemen met de HR-Manager, Lieveke Reijrink-Walstock, bereikbaar op 030-2320800 of l.reijrink@wijnenstael.nl.

Wij stellen acquisitie naar aanleiding van deze vacature niet op prijs.


email hidden; JavaScript is required Print

Faillissementsmedewerker, 0,8-1,0 fte

Faillissementsmedewerker, 0,8-1,0 fte


Wijn & Stael

Wijn & Stael is een kantoor voor mensen met ambities. Onze medewerkers werken met passie voor hun vak. Er heerst een plezierige sfeer waarin veel onderling wordt samengewerkt. Er wordt advocatuur op topniveau bedreven en we dagen iedereen uit om te groeien en het maximale uit zichzelf te halen. In de afgelopen jaren zijn onze curatoren in veel spraakmakende surseances en faillissementen door rechtbanken benoemd tot bewindvoerder of curator (onder meer voor Landis, Econcern, Meavita, The Phone House, Sissy-Boy en de importeur van Gant).

Als faillissementsmedewerker werk je in een team van twee faillissementsmedewerkers en word je ondersteund door twee faillissementssecretaresses. Verantwoordelijkheidsgevoel en servicegerichtheid is bij ons kantoor vanzelfsprekend. Het is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. We organiseren geregeld sociale activiteiten (soms sportieve, zoals een tweejaarlijkse wintersport) en treffen elkaar op een wekelijkse borrel in onze eigen bar.

We bieden je een prachtige plek om te werken. Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom en de Singel. Het kantoor is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het station Utrecht Centraal is het slechts 4 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Kom je met de auto? Wij hebben een eigen parkeerplaats op loopafstand van ons kantoor.

Dit is je uitdaging

Wij bieden een diverse insolventiepraktijk waardoor de werkzaamheden zeer gevarieerd zijn. Het is een dynamische functie, iedere dag brengt onverwachte taken met zich mee. Als faillissementsmedewerker werk je nauw samen met de curatoren. Je hebt een echte spilfunctie en een grote eigen verantwoordelijkheid in de afwikkeling van de surseances en faillissementen.

Als faillissementsmedewerker heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Voorbereidingen treffen bij aanvang faillissement;
  • contact met de verschillende debiteuren en coördineren van gemaakte afspraken;
  • administratie rondom verkoop activa;
  • actief onderhouden van contacten met de bij een faillissement betrokken partijen en belanghebbenden en opstellen van (concept-) correspondentie;
  • voorbereiden en opstellen van (concept-) financiële en openbare verslagen en salarisvoorstellen;
  • rechtmatigheidsonderzoeken instellen.

Kortom, een allround financieel/juridische functie waarbij je, afhankelijk van jouw ambities en ervaring, zelf invulling kunt geven aan jouw takenpakket!

De vacature biedt veel meer

  • Afwisselende functie voor 4 of 5 dagen per week, omvang gaat in overleg;
  • marktconform salaris met een vaste dertiende maand;
  • 28 vakantiedagen (op basis van 1,0 fte), 2 roostervrije dagen die door kantoor worden ingevuld;
  • 5,6 % werkgeversinleg voor pensioen;
  • de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • een prettige werksfeer, hecht team en een betrokken werkgever.

Dit heb jij als ideale kandidaat in huis

  • Je hebt HBO-werk en denkniveau en bij voorkeur een opleiding op economisch, juridisch of financieel gebied, bv MER of MBA;
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 2 jaar relevante praktijkervaring in een soortgelijke functie. Heb je aanverwante juridische of financiële ervaring met faillissementen, dan nodigen wij je ook van harte uit om te reageren.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en voldoende niveau van Engelse taal;
  • Je bent uiteraard behendig met Office, maar zeer bedreven met Excel (bv complexe rapportages en draaitabellen kunnen maken).
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en zelfstandige werkinstelling;
  • Je krijgt energie van het werken met deadlines in een soms hectische omgeving.

Enthousiast geworden?

Onze HR-adviseur Corine de Graaf neemt alle tijd om antwoorden te geven via 030-2320800 of solliciteren@wijnenstael.nl. Een functieprofiel kan op verzoek worden toegezonden.

Solliciteren

Herken jij je in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met bijlagen (CV, eventuele getuigschriften) naar solliciteren@wijnenstael.nl. Wij kijken uit naar je sollicitatie.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Advocaat-medewerker Financiering, Zekerheden en Herstructurering (0,8-1,0 fte)


Ons kantoor

Wijn & Stael is een middelgroot kantoor voor mensen met ambities. Wij behandelen veel complexe zaken die regelmatig ook de landelijke media halen. Dat biedt volop mogelijkheden voor mensen die aan de top van de advocatuur willen meedraaien. De cultuur bij Wijn & Stael is open; sociale contacten, samenwerking en aandacht voor ontwikkeling en opleiding zijn belangrijke pijlers van ons succes. Het is een kantoor met een grote onderlinge verbondenheid. We organiseren geregeld sociale activiteiten (soms sportieve, zoals een tweejaarlijkse wintersport) en treffen elkaar op een wekelijkse borrel in onze eigen bar.

Dit is je uitdaging

Je werkt in een praktijk met toonaangevende zaken en cliënten. De advocaten van deze sectie procederen en adviseren zowel voor financiële instellingen als ondernemingen over financiering en zekerhedenvraagstukken, met een accent op (pre)faillissementsvraagstukken en (omvangrijke) herstructureringen. Op dat gebied geniet ons kantoor niet alleen nationale bekendheid, maar staan we ook internationaal bekend en hebben we diverse vermeldingen in internationale rankings. Hoewel er veel wordt samengewerkt, is er ook ruimte voor veel eigen verantwoordelijkheid. Indien dat past binnen jouw ontwikkeling, behoort ook het volgen van een specialisatie-opleiding tot de mogelijkheden.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een ambitieuze advocaat met ongeveer vier tot acht jaar ervaring in financiering, zekerheden en herstructurering. We treden veel op voor banken en financiële instellingen, ervaring op dat vlak is gewenst maar geen must. Procederen is een belangrijk onderdeel van de functie, dus plezier en ervaring in procederen is vereist. Kennis van en ervaring met het opstellen van LMA documentatie is een pré.

We zoeken een veelzijdige collega. Je bent veelvuldig met cliënten in contact, om die reden zijn goede sociale vaardigheden essentieel. We verwachten dat je in staat bent om met een sterk analytisch vermogen zelfstandig werk van hoge kwaliteit te leveren. Creativiteit is vereist om zo het beste resultaat voor de cliënt te bereiken. Wij zijn op zoek naar bevlogen advocaten die het verschil maken en toegevoegde waarde bieden.

Ons aanbod

De omvang van deze functie is voor 4 of 5 dagen per week, dit gaat in overleg. Je ontvangt een marktconform salaris met een 13e en 14e maand.

We bieden je een unieke plek om te werken. Ons pand ligt midden in de prachtige binnenstad van Utrecht, met uitzicht op de Dom en de Singel. Het kantoor is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het station Utrecht Centraal is het slechts 4 minuten fietsen of 15 minuten lopen. Kom je met de auto? Wij hebben een eigen parkeerplaats op loopafstand van ons kantoor.

Interesse?

Onze HR adviseur Corine de Graaf neemt alle tijd om antwoord te geven via 030-2320800 of solliciteren@wijnenstael.nl. Meer informatie over Wijn & Stael vind je op onze website: www.wijnenstael.nl. Hier vind je alles over onze mooie kantoor en praktijk.

Solliciteren

Herken jij je in bovengenoemde omschrijving? Stuur dan een motivatiebrief met CV (en eventueel andere relevante documenten) naar solliciteren@wijnenstael.nl.

Naast een aantal sollicitatiegesprekken maken een assessment en een referentiecheck deel uit van de sollicitatieprocedure. Wij kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

email hidden; JavaScript is required Print

Lieveke Reijrink-Walstock

HR Manager

Wij nemen ieder jaar 3 à 4 advocaat-stagiaires aan. Daarnaast bieden wij jaarlijks enkele studenten de mogelijkheid om als paralegal enkele maanden bij ons werkzaam te zijn. Wij zijn dan ook altijd op zoek naar uitstekende, actieve en gedreven studenten die een loopbaan in de advocatuur ambiëren en die ons team kunnen versterken.

Studentstage
Zit jij in de eindfase van je studie en ben je benieuwd naar de praktijk? Kom dan naar Wijn & Stael voor een kantoorbrede studentstage van zes weken! Je maakt niet alleen kennis met ons kantoor en onze advocaten, maar je ervaart ook hoe het is om als advocaat te werken.

Vragen
Voor vragen over advocaatstages, studentstages en vacatures kan je terecht bij HR Adviseur Corine de Graaf (tel. nr. 030-2320800).

Solliciteren
Wil je solliciteren, stuur dan een e-mail met een korte motivatie voorzien van CV, cijferlijsten van bachelor en master en - indien aanwezig - beoordelingen van eerdere stages naar solliciteren@wijnenstael.nl. Vermeld daarbij in het geval van een studentstage ook in welke periode(s) je beschikbaar bent.

Privacy
Onze privacyverklaring vind je hier.

Sponsoring
Vragen omtrent sponsoring kunnen per e-mail worden gesteld aan de afdeling Marketing & Communicatie.