Start-up Programma

Start-up Programma

Start-Up Programma

Ben jij een een start-up met serieuze groeiambities of ben je al een tijdje aan het bouwen aan je onderneming en toe aan de volgende fase in de ontwikkeling van je bedrijf? Dan wil je natuurlijk ook dat op juridisch en fiscaal vlak alles goed geregeld is, zodat je geen kansen mist of voor ongewenste verrassingen komt te staan. Speciaal hiervoor heeft Wijn & Stael in samenwerking met Atlas Fiscalisten het Start-up Programma ontwikkeld.

Wij voelen ons betrokken bij jonge ondernemers. De start-ups van nu hebben een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze economie én maatschappij van morgen. Daar dragen wij graag actief aan bij. En dat niet alleen; door te werken met start-ups worden wij enorm geïnspireerd. Daarom hebben wij het Start-up Programma ontwikkeld dat we dit jaar voor de tweede keer uitrollen.
 

16 februari 2023 vond het event plaats en werd StudyWorks door het panel van deskundigen gekozen als winnaar.

We maken een uitgebreide juridische en fiscale scan van jouw onderneming, we kijken samen naar wat jouw onderneming nodig heeft en je krijgt een jaar lang juridische en fiscale ondersteuning tegen een sterk gereduceerd tarief.

Ieder jaar vindt het Start-up event plaats waar een aantal geselecteerden start-ups komen pitchen om kans te maken om deel te nemen aan het Start-up programma. 16 februari 2023 vond het event plaats en werd StudyWorks door het panel van deskundigen gekozen als winnaar.

Wil jij kans maken om in 2024 aan het Start-up Programma deel te nemen?


Meer informatie over hoe je kunt deelnemen en waar het Start-up Programma uit bestaat, vind je hieronder.

Het Start-up Programma

Als jouw start-up als winnaar uit de pitch komt, helpen we je (op fiscaal en juridisch gebied) bij een flitsende start óf - als je al iets verder bent - bij de volgende fase in de ontwikkeling van jouw bedrijf. Wij helpen jullie uiteraard met alle juridische en fiscale zaken, passend bij jouw type onderneming en groeiambitie. Denk bijvoorbeeld aan advies over de juiste juridische fiscale structuur, managementparticipatie- of optie plannen, advies over loonbelasting- en btw gerelateerde zaken en hulp bij het opstellen en onderhandelen van contracten met jouw partners, klanten of leveranciers, tot arbeidsrechtelijk advies en hulp bij de voorbereidingen voor een investeringsronde of overname.

Daarnaast kan je met zeer uiteenlopende vragen bij ons terecht: van vragen over de mogelijkheden om werknemers flexibel te belonen tot hoe je als founder grip houdt op je onderneming als een investeerder instapt of waar je op moet letten bij het sluiten van een aandeelhoudersovereenkomst.

Ons aanbod

Wij bouwen graag een duurzame relatie met je op en willen ‘meegroeien’ met jouw onderneming, daarom bieden we de winnende start-up, voor de periode van één jaar, exclusief de volgende services aan:

  • Persoonlijke kick-off met een uitgebreide juridische en fiscale scan van jouw start-up, waarbij we met jou in gesprek gaan om alle mogelijke juridische en fiscale kansen en risico’s van jouw onderneming in kaart te brengen.
  • Eén keer in de twee weken de mogelijkheid om kosteloos een half uur met ons te bellen.
  • Sterk gereduceerde uurtarieven voor onze juridische en fiscale dienstverlening, voor de zaken die jouw onderneming nodig heeft.

De totale waarde van dit aanbod bedraagt ca. €20.000,- excl. btw.

Deelnemen

Alle start-ups met ambitie nodigen we uit zich in te schrijven voor het programma. We vinden jouw motivatie om deel te nemen aan het programma van belang en daarnaast heeft het onze voorkeur als jouw start-up aan minimaal twee van de drie onderstaande criteria voldoet:

  • Je hebt al werknemers in dienst (naast de founders); en/of
  • Je hebt al omzet gedraaid bij minimaal 3 betalende klanten; en/of
  • Je hebt al funding/subsidie opgehaald.

Tenslotte vinden we het een pré als jouw start-up een maatschappelijke bijdrage levert.

Op basis van de inschrijvingen nodigen we de meest veelbelovende start-ups uit om te komen pitchen bij ons op kantoor.

Wil jij kans maken om in 2024 deel te nemen aan ons Start-up programma en wil je op de hoogte blijven van wanneer de inschrijving weer opent? Houd dan onze socials en onze website in de gaten.

Mocht je vragen hebben over het programma dan kun je deze stellen via e-mail (start-up@wijnenstael.nl) of contact opnemen met Jeroen Baak (Manager Marketing Communicatie & Business Development) via telefoonnummer 030 - 23 20 800.

 

Hieronder een overzicht van de panelleden.

Pitchronde

Wanneer je bent uitgekozen mag je bij ons op kantoor komen pitchen. Het panel dat de pitches beoordeelt bestaat uit 3 experts uit de start-upscene, te weten: Jorg Kop (Managing Director, UtrechtInc), Camiel de Lange van Bergen (Co-founder, Ace & Tate) en Wiegertje Groenveld (Investor, GGP Investment). Daarnaast nemen één advocaat van Wijn & Stael en één fiscalist vanuit Atlas Fiscalisten plaats in het panel. Het panel zal één start-up voor het programma selecteren.

Verder heb je die dag een kennismakingsgesprek met een advocaat en een fiscalist.

Beoordelingscriteria
Je bent vrij in de vorm en inhoud van jouw pitch. We laten ons graag verrassen. Het hoeft dus zeker geen standaard PowerPointpresentatie te zijn. Wees creatief, dat vinden wij alleen maar leuk.

Het panel let op de groeipotentie van jouw start-up en jouw concrete plannen om op te schalen in de toekomst. Jouw commitment en/of die van het managementteam van jouw start-up speelt zeker ook een rol in de beoordeling.

Tenslotte vinden wij een persoonlijke klik met jou belangrijk en kijken we naar jouw ‘juridische en fiscale behoefte’ (op basis van jouw groeiambities of doordat jij zelf als afsluiting van je pitch al aangeeft met welke juridische en fiscale kwesties we jou zouden kunnen helpen).

Camiel de Lange van Bergen

co-founder Ace & Tate

Camiel de Lange van Bergen is co-founder van Ace & Tate, het Amsterdamse brillenmerk dat in eerste instantie was opgericht om brillen online te verkopen en welke de traditionele brillenmarkt volledig op zijn kop heeft gezet. Ace & Tate is in 5 jaar tijd gegroeid naar een omni-channel Europees lifestyle merk met ruim 500 medewerkers en 40 fysieke winkels verspreid door heel Europa.

In 2018 besloot Camiel Ace & Tate te verlaten en alleen nog als aandeelhouder actief betrokken te zijn bij het bedrijf. Momenteel is hij CMO bij Inner Circle en met zijn nieuwe onderneming, slic., houdt bij zich bezig met de online verkoop van keukenproducten. Het motto van slic. is ‘design kitchen essentials made accessible’.

Voordat hij Ace & Tate oprichtte werkte Camiel bij Facebook en Rocket Internet Benelux, waar hij bij beide bedrijven de eerste Nederlandse medewerker was. Hier heeft hij ervaring opgedaan met het opzetten van nieuwe ondernemingen in snelgroeiende en dynamische omgevingen.

LinkedIn
Camiel de Lange van Bergen
Camiel de Lange van Bergen

Jorg Kop

Managing Director Utrecht Inc

Jorg is breed betrokken in de start-up wereld. Hij helpt ambitieuze ondernemers bij het bouwen van toekomstbestendige bedrijven. Jorg is momenteel Managing Director van Utrecht Inc, de business incubator voor early stage tech start-ups op thema's die de wereld een stukje beter maken: e-climate, e-health en e-learning.

Daarnaast is hij Investment Manager bij het ParticipatieFonds en de Corona-OverbruggingsLening van de ROM Utrecht Region. Ook is hij als bestuurslid intensief betrokken bij StartupUtrecht, het samenwerkingsverband om het start-upklimaat in de regio Utrecht te versterken. Als aanjager van NL2025 zet hij zijn kennis, expertise en netwerk in voor NLgroeit, een platform door scale-up ondernemers, voor scale-up ondernemers. Jorg is co-founder van SnappCar en nog 2 start-up initiatieven. Daarvoor werkte hij bij traditionele corporate bedrijven in diverse c-level rollen, nationaal en internationaal.

LinkedIn
Jorg Kop
Jorg Kop

Wiegertje Groenveld

Director GGP Investment

Wiegertje Groenveld verbindt ideeën, mensen en organisaties als Angel Investor, Partnerschip Manager, Advisor en Trendjutter/Brainstormer.

Ze is altijd nieuwsgierig, altijd op zoek naar the new next: dat kan een persoon, een idee, een plek of een organisatie zijn. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, helpt Wiegertje jou je kruimelpad terug te vinden.

In de laatste jaren is Wiegertje zeer actief als Angel Investor bij het familie investeringsfonds GGP B.V., als mentor en jurylid bij verschillende start-up accelerator organisaties en is ze actief lid van The Next Women. Ze is direct betrokken als Partnership Manager bij de scale-up StartDock coworking. Daarnaast is ze deel van het team van de Science Gallery Rotterdam.

Wiegertje Groenveld
Wiegertje Groenveld

Mr. dr. drs. J.W.A. Dousi Jochem

Advocaat Wijn & Stael Advocaten

Jochem Dousi is advocaat bij Wijn & Stael en gespecialiseerd in commerciële contracten naar zowel Nederlands als Amerikaans recht. Voor zijn klanten stelt hij contracten op, onderhandelt hij hierover en adviseert hij over de uitvoering, aanpassing of beëindiging ervan. Jochem heeft veel ervaring met inkoop-en verkoopovereenkomsten, licentieovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten, algemene voorwaarden, IT-contracten, NDA’s en LOI’s. Ook staat hij Nederlandse bedrijven bij die zaken doen in Amerika en adviseert hij hen bij al hun Amerikaanse contracten met bijvoorbeeld Amerikaanse klanten, leveranciers of partners. Zijn klanten variëren van Nederlandse start-ups tot multinationals.

LinkedIn
Mr. dr. drs. J.W.A. Dousi Jochem
Mr. dr. drs. J.W.A. Dousi Jochem

Rudolph Wortelboer

Senior Associate Indirect Tax

Rudolph Wortelboer studeerde Fiscaal Recht aan de Universiteit van Groningen.

Na het behalen van zijn diploma in 2013 startte hij zijn carrière als fiscalist op de BTW afdeling van Baker Mckenzie Amsterdam.

Rudolph is sinds 2019 werkzaam bij Atlas.

LinkedIn
Rudolph Wortelboer
Rudolph Wortelboer

Start-up Event 2021

Schrijf je hieronder in of stel een vraag!